MENU

22 juliol, 2010 Comentaris (0) Visualitzacions: 55 Cinema Víctor Gonzàlez










La nova proposta de Ridley Scott, Life in a day, ha portat rius de tinta a la premsa, els blocs i els fòrums d’internet. El director (que ara produeix) vol que tots els internautes del planeta filmin durant el 24 de juliol del 2010 el que els passi en les seves vides i que després …

Cinema «mash-up»

La nova proposta de Ridley Scott, Life in a day, ha portat rius de tinta a la premsa, els blocs i els fòrums d’internet. El director (que ara produeix) vol que tots els internautes del planeta filmin durant el 24 de juliol del 2010 el que els passi en les seves vides i que després ho pugin a Youtube. En principi Kevin Macdonald (State of play, The last king of Scotland) serà qui farà el muntatge final del material que més l’interessi, amb una estrena multitudinària en el festival de Sundance del 2011.

Tot i que Life in a day es vol vendre com el primer projecte multifacètic de la història del cinema, el que realment es busca són nous nínxols de mercat en un Hollywood que ha patit les conseqüències de la revolució digital. El fenomen dels programes peer to peer o l’streaming; el ressorgiment d’altres formes d’entreteniment com ara els videojocs, i el poder d’eines socials com ara el Facebook ha portat a un inevitable buidament de les sales. Sí, semblava que James Cameron amb el seu Avatar en 3D seria el salvador d’una indústria cinematogràfica en davallada, però els productors tornen a tenir por. Shrek 3D o The last airbender de M. Night Shyamalan han fracassat de manera estrepitosa. Molts diners gastats en tecnologia artificial i artificiosa per a res. No, malauradament aquesta vegada el director de Blade runner, Ridley Scott, no inventa res. Fa anys que els vídeos mash-up pul·lulen per internet. N’és un exemple el curt Ataque de pánico, de Federico Álvarez, que, amb uns amics de la xarxa i 300 dòlars, ha creat un artefacte visual amb robots que destrueixen la ciutat de Montevideo que s’ha vist amb enveja i admiració a Hollywood. D’altres, com ara el projecte Opensourcecinema.org, faciliten als internautes que creïn de manera col·laborativa els seus propis projectes, i que, a més, editin el que han filmat. La condició és que el resultat final estigui obert a tothom. Copyleft versus copyright.

Agafeu la vostra càmera el dia 24 i, si teniu alguna cosa interessant a dir, Ridley Scott posarà les vostres imatges a Life in a day. Penseu, però, que, tot i que el material sigui vostre, haureu de pagar l’entrada. Un negoci rodó.

La nova proposta de Ridley Scott, Life in a day, ha portat rius de tinta a la premsa, els blocs i els fòrums d’internet. El director (que ara produeix) vol que tots els internautes del planeta filmin durant el 24 de juliol del 2010 el que els passi en les seves vides i que després …










Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *