MENU

28 maig, 2011 Comentaris (0) Visualitzacions: 30 Sense categoria Víctor Gonzàlez










Quants de vosaltres veieu la tele amb el portàtil engegat sobre els genolls? No teniu la temptació de mirar els vostres correus electrònics quan de sobte un dels capítols de la vostra sèrie preferida es torna avorrida o repetitiva? Joe Flint de Los Angeles Times ens parla d’aquest fenomen en el seu article del 12 …

Espectadors «multitasking»

Quants de vosaltres veieu la tele amb el portàtil engegat sobre els genolls? No teniu la temptació de mirar els vostres correus electrònics quan de sobte un dels capítols de la vostra sèrie preferida es torna avorrida o repetitiva?

Joe Flint de Los Angeles Times ens parla d’aquest fenomen en el seu article del 12 de maig «A dramatic decline for network dramas» en què ens diu que  ja hi ha més d’un 20% d’espectadors multitasking, és a dir, homes i dones que mentre veuen la tele miren el Facebook, el Twitter o llegeixen el diari en diferents suports com poden ser els ipads, els mòbils o els portàtils. Això suposa un problema per a les grans cadenes com l’ABC, la CBS o la Fox, que han volgut explotar el filó de les sèries ja que saben que si no les fan interessants durant els dos primers capítols, els espectadors es cansen ràpidament, les deixen de veure i no passen ja ni a la segona temporada. De les 22 noves que han nascut aquest any es calcula que només cinc passaran la prova de foc de l’audiència digital. En realitat les grans cadenes estan molt nervioses ja que saben que la batalla d’internet està perduda. Mentre  que el que ofereixen són productes marcats per les limitacions del temps dels anunciants, la xarxa ofereix una interactivitat que permet a l’espectador fer ús de la seva llibertat compulsiva. Els productors han posat en marxa noves estratègies per buscar solucions a aquest fenomen creixent. Per exemple, s’eliminen els primers dos minuts d’explicació de què va passar al capítol anterior (els famosos recaps), s’allarga l’acció fins a quinze minuts abans de posar els crèdits inicials per enganxar l’espectador i s’eviten les trames complicades amb flashbacks o flashforwards. Estem davant d’una imminent crisi de creativitat de les sèries televisives? No hi haurà mai més un regal televisiu com les primeres tres temporades de Lost? De què parlarem els bastards, si ja no ens queden ni les sèries?

El futur és negre, com sempre.

Quants de vosaltres veieu la tele amb el portàtil engegat sobre els genolls? No teniu la temptació de mirar els vostres correus electrònics quan de sobte un dels capítols de la vostra sèrie preferida es torna avorrida o repetitiva? Joe Flint de Los Angeles Times ens parla d’aquest fenomen en el seu article del 12 …










Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *