MENU

3 juny, 2011 Comentaris (0) Visualitzacions: 40 Cinema Jordi Camps










Si agaféssim una coctelera i hi fiquéssim el típic personatge de fals culpable hitchcockià per a continuació afegir-hi dosis repartides d’una mica de Frenètic,  un xic d’El fugitiu i bastant de la saga Bourne, ben bé que a un li sortiria Sin identidad (Unknown), anunciada com “la primera pel·lícula filmada per un cineasta espanyol català …

Un altre home sense memòria

Si agaféssim una coctelera i hi fiquéssim el típic personatge de fals culpable hitchcockià per a continuació afegir-hi dosis repartides d’una mica de Frenètic,  un xic d’El fugitiu i bastant de la saga Bourne, ben bé que a un li sortiria Sin identidad (Unknown), anunciada com “la primera pel·lícula filmada per un cineasta espanyol [català o barceloní remarcaríem nosaltres] a arribar al número 1 del top office nord-americà”.

Aquest honor el té ni més ni menys que el mestre cocteler Jordi Collet-Serra, un realitzador que no té res d’autor i sí molt d’ofici al servei de la indústria de l’entreteniment més poderosa del planeta. Per si algú no ho sabia, ja abans Collet-Serra havia servit a Hollywood amb no menys correcció amb Los crímenes del museo de cera i La huérfana. Només per tenir en compte els seus antecedents artístics. Ell és, doncs, el responsable final d’aquesta pel·lícula que conjuga elements de cine d’acció, d’espies, thriller a l’ús, suspens… per abocar-hi un munt –massa– de girs de guió, mcguffins, personatges, cops d’efecte… perquè al final en surti aquest pastitx. Entretingut, això sí. Però que ningú no s’enganyi, l’embolcall és de Hollywood, però en realitat és un film de sèrie B.

Un altra advertència: que ningú no hi busqui forats a la trama, perquè se’n farà un fart, de trobar-ne. A grans trets, és la típica història de l’home sense memòria (encarnat per Liam Neeson) que es troba immers en un complot, com ben aviat deixa entreveure la història. Suposem que el problema és que de pel·lícules protagonitzades per homes desmemoriats sense passat se n’han fet tantes que només queda el recurs d’agafar la història, esprémer-la fins a reblar el clau.

Cal destacar la bellíssima i hipnòtica January Jones (Mad Men), Berlín com a teló de fons i el duel de veterans il·lustres, Bruno Ganz i Frank Langella.

Si agaféssim una coctelera i hi fiquéssim el típic personatge de fals culpable hitchcockià per a continuació afegir-hi dosis repartides d’una mica de Frenètic,  un xic d’El fugitiu i bastant de la saga Bourne, ben bé que a un li sortiria Sin identidad (Unknown), anunciada com “la primera pel·lícula filmada per un cineasta espanyol català …










Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *