MENU

17 juliol, 2017 Comentaris (0) Visualitzacions: 1093 Cinema Jep Soler

Títol
It Comes At Night

Director
Trey Edward Shults

Actors
Joel Edgerton, Kelvin Harrison Jr., Christopher Abbott, Carmen Ejogo, Riley Keough, Griffin Robert Faulkner

Aquells que us agradi buscar en films de terror un missatge social, aquí ens mostra la por al refugiat, que arriba alguna cosa positiva per oferir, però que és vist com una amenaça perquè no el coneixem prou. El pare ja avisa al fill “Només et pots refiar de la teva família”

Puntuació

8

Per la meva família, mato!

S’han de tenir objectius a la vida. Qualsevol coaching de pa sucat amb oli ens farà reflexionar sobre la utilitat de viure en plenitud, emprant psicologia positiva a tort i a dret per evitar que visquem d’inèrcia, en diuen ara, i així estalviar-nos, en el llit de mort, reconèixer que la vida ha passat de pressa i que hem perdut el temps. Ai, sí! La vida… No és prou complicada que ja ens hi abonem perquè ho sigui més. En Maslow ens va regalar una piràmide de necessitats que ben bé podríem utilitzar prioritzant el que realment importa. Per ell les necessitats bàsiques estan al primer esglaó. Per tant menjar, dormir i anar de ventre. Però ens agrada afegir que el mòbil o la connexió wifi són de primera necessitat, també. I ja ho hem embolicat. Al segon nivell hi ha la seguretat i, a partir d’aquí les relacions socials, l’amor, l’autorealització i anar fent… A Llega la noche els seus protagonistes se centren a aconseguir els dos primers esglaons, invertits, primer la seguretat i després les necessitats bàsiques.

La pel·lícula, escrita i dirigida per Trey Edward Shults (Krisha, 2015) ens mostra una família interracial formada pel pare (Joel Edgerton), la mare (Carmen Ejogo), el fill (Kelvin Harrison Jr.) i un avi, a qui estan acomiadant en el llit de mort a punt de practicar-li una eutanàsia exprés. Viuen tancats i aïllats en una immensa casa al mig del bosc, protegint-se d’un misteriós virus que acaba amb la humanitat. L’obsessió del pare de família per protegir-los els abocarà a una vida plena de desconfiança, sobretot quan arriba una nova família demanant ajuda. Tota aquella por externa que expressa el pare no és res més que un desencadenant del patiment intern, que fa aflorar aquelles pors difícils d’expressar, i que van augmentant a mesura que avança el film fins a desembocar en un final premonitori. Aquells que us agradi buscar en films de terror un missatge social, aquí ens mostra la por al refugiat, que arriba alguna cosa positiva per oferir, però que és vist com una amenaça perquè no el coneixem prou. El pare ja avisa al fill “Només et pots refiar de la teva família”. Excel·lent ritme, pausat i inquietant. Fantàstiques interpretacions, sobretot Joel Edgerton que acabarà esdevenint una estrella bastarda després de The Gift (2015) i amb papers tan ben reeixits com els que feia a Black Mass (2015), Loving (2016) i Midnight Especial (2016). Si l’any passat el terror clàssic ens mostrava el mal en forma de cabra a The Witch, enguany agafa múltiples formes camuflades dins la por que arriba de nit.

PD: Es compleix la premissa del gos*

*Si el gos mor, la peli és bona. Si no mor, tant pot ser bona com dolenta.

Puntuacio

8

Aquells que us agradi buscar en films de terror un missatge social, aquí ens mostra la por al refugiat, que arriba alguna cosa positiva per oferir, però que és vist com una amenaça perquè no el coneixem prou. El pare ja avisa al fill “Només et pots refiar de la teva família”

Títol
It Comes At Night

Director
Trey Edward Shults

Actors
Joel Edgerton, Kelvin Harrison Jr., Christopher Abbott, Carmen Ejogo, Riley Keough, Griffin Robert Faulkner

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *