MENU

10 febrer, 2011 Comentaris (1) Visualitzacions: 1076 Cinema Xavier Roca













Amb pocs dies de diferència han mort dues actrius que tenen en comú el fet d’haver-se erigit en icones sexuals a partir d’un únic film. Però el tractament mediàtic de cada una ha estat molt diferent en funció de l’àmbit del seu culte: mentre que els intel·lectuals progres dels setanta van fer-ne musa eròtica highbrow …

De Maria Schneider a Tura Satana

Amb pocs dies de diferència han mort dues actrius que tenen en comú el fet d’haver-se erigit en icones sexuals a partir d’un únic film. Però el tractament mediàtic de cada una ha estat molt diferent en funció de l’àmbit del seu culte: mentre que els intel·lectuals progres dels setanta van fer-ne musa eròtica highbrow una d’elles, l’altra és un mite fetitxista de la sèrie B més bizarre.

Així, el dilluns 3 va desaparèixer Maria Schneider, una intèrpret amb més de 30 pel·lícules, però que si la setmana passada va ser portada als diaris és gràcies a L’últim tango a París i a la seva aura d’actriu maleïda.

Molt més desapercebuda ha passat la mort de Tura Satana, esdevinguda l’endemà. Nascuda a Hokkaidõ (Japó), de pare nipó i mare nativa nord-americana, d’adolescent va anar alternant la seva afició per les arts marcials amb una carrera com a ballarina exòtica que la portaria a ser una de les reines del burlesque, en la tradició que va de Bettie Page a Dita van Teese, la dona de Marilyn Manson. Satana també va ser model de Harold Lloyd, més conegut com a còmic del cinema mut que com a fotògraf erotòman. Però, sobretot, ha passat a la història del freakisme pel fet de ser la motoritzada dominatrix Varla de Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1966), la road movie de Russ Meyer que Tarantino prendria com a referent per a Death proof (2007). El film li obriria les portes a clàssics trash com ara The Astro-Zombies (1968) i The Doll Squad (1973), un precedent d’Els Àngels de Charlie, i la seva marca en la cultura popular no ha estat poca: ha donat nom a un grup de rock dur, ha inspirat cançons i ha estat convertida en personatge de còmics.

Amb pocs dies de diferència han mort dues actrius que tenen en comú el fet d’haver-se erigit en icones sexuals a partir d’un únic film. Però el tractament mediàtic de cada una ha estat molt diferent en funció de l’àmbit del seu culte: mentre que els intel·lectuals progres dels setanta van fer-ne musa eròtica highbrow …













Un comentari a De Maria Schneider a Tura Satana

  1. Jordi Camps ha dit:

    Gran reivindicació, de la Tura Satana és clar!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.