MENU

6 juny, 2012 Comentaris (11) Visualitzacions: 3522 Sense categoria David U. Ruiz / @callahan_ruiz













Entro a matar: els anuncis d’Estrella em semblen patètics, lamentables, nauseabunds. Salvant les distàncies em recorden, pel seu punt polèmic, els de la primera campanya d’Axe, amb un seguit d’espots arriscats i lògicament provocadors entre algun sector, i més recentment els de la suposada pseudomodernitat promoguda per Loewe. La publicitat està sempre dissenyada, dirigida per …

Cervesa per a imbècils?

Entro a matar: els anuncis d’Estrella em semblen patètics, lamentables, nauseabunds. Salvant les distàncies em recorden, pel seu punt polèmic, els de la primera campanya d’Axe, amb un seguit d’espots arriscats i lògicament provocadors entre algun sector, i més recentment els de la suposada pseudomodernitat promoguda per Loewe. La publicitat està sempre dissenyada, dirigida per seduir un target específic, un sector consumidor o potencialment consumidor d’aquesta marca, producte, o totes dues coses. No parlo de la tècnica del missatge, de l’espot en si, ja que la majoria estan acuradament ben filmats, signats per contrastats creadors audiovisuals i productores més que talentoses, que empren les tàctiques emocionals més enginyoses, i que es recolzen sovint en melòdiques i força efectives composicions musicals. També és cert que generalment molts consumim marca sense tenir gaire en compte totes aquestes collonades subliminals o de missatgeria encoberta, però quan un servidor, en un gens habitual acte de lucidesa, fa l’esforç d’aturar-se i meditar-ho, no pot fer altra cosa que agrair no ser el doctor Bruce Banner, perquè certament algú podria prendre mal. El problema, doncs, ve amb el missatge que aquests creatius de la marca difonen amb total nocturnitat i premeditació.

Que jo sàpiga sóc un home heterosexual a qui agrada somiar (què passa…!?) que les ties es girin al meu pas, matant-se entre elles per quedar-se tancades amb mi en un ascensor avariat durant hores. Formo part del target d’Axe, no hi ha dubte. El missatge és clar, i el target encara més. No consumeixo Axe, però m’hi sento identificat. El dia que n’abaixin el preu per unitat, és a dir, el dia que deixin de flipar-se venent marca per quatre raquítiques gotes de producte, potser en seré consumidor. No, no vaig pel carrer amb modelets impossibles de dissenys més que esperpèntics, amb ulleres de pasta de color fúcsia ni allisats japonesos fins i tot al pèl púbic. Queda clar, igualment, que no formo part de la comunitat Loewe. M’agrada, no és cap secret, transvestir-me quan el cinema o l’espectacle còmic m’ho permeten, emulant el gran Ed Wood o els irrepetibles Monty Python, però això no m’atorga cap altre títol que el de freaky rematat, res més. Finalment, vull deixar clar que per res de la vida em considero part d’una joventut frívola sense cap mena de preocupació, que marxa tot l’estiu de vacances a bord de iots inaccessibles o que viuen en paratges idíl·lics despreocupats de problemes d’hipoteques, de feina, de parelles, de la vida, i amb un evident –tot i que subjacent– compte bancari alimentat paternalment i regularment per sufragar tots els costos d’aquesta utòpica i (no ho nego) envejable odissea. Potser aquesta interpretació és massa personal, és possible, però és estrany que cada any, amb el nou espot de temporada d’Estrella Damm, aquesta imatge, aquest missatge, m’arribin més reforçats encara.

Si aquest és realment el target del producte, ha quedat molt ben retratat, i si per un casual coincidís aquest amb la joventut majoritària del país, llavors sí que estaríem sentenciats. Diuen els seus responsables que “la idea d’aquest espot és reivindicar la cultura, el paisatge i l’estil de vida del Mediterrani”, per això l’eslògan ‘Mediterraniament’. L’hauré de revisar més d’una vegada perquè la veritat, no ho he pillat massa bé. Sigui el que sigui, i sobretot amb els temps que corren, continuar amb aquesta línia de promoció, més que una irresponsabilitat i una evident i contagiosa falta de gust, em sembla un acte integral d’imbecil·litat que almenys jo combatré a partir d’ara obviant-ne el seu consum.

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=azpxHbUyuOw[/tube]

Entro a matar: els anuncis d’Estrella em semblen patètics, lamentables, nauseabunds. Salvant les distàncies em recorden, pel seu punt polèmic, els de la primera campanya d’Axe, amb un seguit d’espots arriscats i lògicament provocadors entre algun sector, i més recentment els de la suposada pseudomodernitat promoguda per Loewe. La publicitat està sempre dissenyada, dirigida per …













11 comentaris to Cervesa per a imbècils?

  1. Alt+126 ha dit:

    Vaig descobrir que era l’anunci d’Estrella fa poc. Ja fa més d’una setmana que el sentia a la tele pero a la que portava 20s canviava de canal perquè la cançó (alló que se suposa que té més èxit de l’anunci) se’m fa pesada i a més em sembla una copia d’una altra cançó coneguda (que no sé com es diu perquè no és el meu estil, però que l’he sentida i és diferent).

    La veritat és que des del meu punt de vista Estrella està cavant la seva tomba amb aquests anuncis. La gent cada dia n’està més cansada de tanta tontería super-happy. Però a més tenen els coll*** de fer un anunci de 2-3min esperant que la gent ho disfruti, quan la gent ja n’està farta de les tandes d’anuncis infinites.

    Aquest estil els va portar a la fama, “espero” que si no és a finals d’aquest any sigui l’any que ve i aquest estil els porti a la ruina.

  2. Callahan ha dit:

    ‘Aquest estil els va portar a la fama, “espero” que si no és a finals d’aquest any sigui l’any que ve i aquest estil els porti a la ruina’. Amén!

  3. Taxidermica ha dit:

    Un anunci que a part del llastimós que pot arribar a ser, es passa molt en la seva durada i no acaba explicant res més que la falsa idea de l’estiu “perfecte”. Si els estius mediterranis són així, què he estat cardant els últims anys de la meva vida currant mentre la resta de la humanitat viu el somni “estrella damm”?

    A Axe li perdono el que fa, la conya de “sigue el camino” sempre farà gràcia. I amb els de “Loewe” vaig riure com una desesperada veient aquests nens de papà fent el que són, pallassos.

    I tornant a l’Estrella… no entenc com poden ser anuncis que agradin. Però el que encara no entenc és la passió i devoció que sent molta gent per aquesta cervesa (això ja és cosa de gustos).I el que encara fa més ràbia i ja vaig comentar no recordo on: la cançó d’aquest anunci ressonarà aquest estiu arreu, i quan soni tothom es posarà frenètic i pensarà, en plena embriaguesa, que està vivint l’estiu de la seva vida, patrocinat per Estrella Damm. Molt trist.

  4. Alt+126 ha dit:

    Taxidermica, jo ha he llegit un parell de persones (xarxes socials), que l’any passat veneraven les cançonetes d’Estrella, deixant l’anunci, la cançó i els vividors dels protagonistes com si fossin menys que una ventositat bovina.

    Tanta crisi, tanta crisi em sembla que com a mínim ha servit perquè la gent odii els que venen la felicitat com si fos possible per art de màgia.

  5. Alberto ha dit:

    La veritat és que és un anunci nefast, a anys llum de la vida…
    Cada cop em recorda més als anuncis de la Coca-Cola, per cert l’últim és una vergonya.
    PANEM ET CIRCENSES.

  6. Josep ha dit:

    Si la imatge dels tres tius que s’abracen al final derivés en una escena de porno gai encara tindria mitja gràcia.

    • Callahan ha dit:

      Josep, la versió ‘gangbang’ de l’espot seria molt millor. De fet, en
      temps de crisi, no crec que hi hagi millor cura que follar. Bé, la
      resta de bastards em dirien que el Barça, però com que no sóc culé, em
      quedo amb el mete-saca de tota la vida. Sóc un romàntic, jo.

  7. neus ha dit:

    Potser es que tinc sort o potser no miro la tele pero dec ser de les poques persones que encara no a vist l’anunci d’aquest any . I si l’anunci no em troba a mi, no sere jo qui el vagi a buscar…. fa molta mandra, i quan dic molta mandra, no vull dir un xic ni una mica…. perdoneu si em repeteixo, fa moooooolta mandraaaa!
    Si l’anunci segueix l’estil d’anys anteriors , i crec que si pel que heu escrit, penso que s’han deixat mig eslogan…. Mediterraneament, i tot seguit haurien de posar… reservat el dret d’admisio!
    Per les imatges (d’anys anteriors) sembla que els que no tenim € per llogar una barqueta, no som agraciats fisicament, segons els canons estetics actuals, i els que tenim mes de 30 anyets, no tenim dret a gaudir del mediterrani ….
    On han quedat els dies de platja amb la nevera de camping i la truita de papates? En aquella epoca tambe es bebia birra i es disfrutava molt mes …
    I tota aquesta parrafada per acabar dient que: deu ser culpa de la crisi, i que el sector publicitari necessita urgentment una injeccio de cervells nous plens d’idees.

  8. Callahan ha dit:

    ‘cervell-publicitat’, una dupla que fa anys que en aquest país no es dóna. No cal que perdis el temps en mirar l’espot, a més la cançó, més que posar de bon rotllo, provoca arcades. Sense anar més lluny, la cançó i espot de Sant Miquel, els trobo molt més frescos i sense tanta presumpció, ni elitisme pel mig.

  9. Lord Vador ha dit:

    El drama de la publicitat és quan els clons arriben al poder i només reprodueixen remakes de mal gust.
    Sobre la birra, he de dir que és una beguda molt de bar, del més pijo al més popular, que té un consum elevat en la modalitat de barra fixa. I té sovint molta relació amb la generació Axe.
    D’altra banda, al fil dels teus comentaris, a mi també m’hauria agradat un gangbang multiplex a la platja. Com dius, res commel sexe per fer més passadora la crisi. Tot tindria més sentit.
    D’altra banda, crec que t’has oblidat del més nefast i patètic de la història dels replicants. Són dos espots perpetrats cada any per dues marques de Cava: l’inefable anunci del Carta Nevada de Freixenet i les seves recatades bombolletes, amb la resposta pretensiosa i casposa de la seva competència de Cordorniu.

    • Callahan ha dit:

      Darth Vador, el espots de Freixenet no han generat polèmica, en tot cas mofa, per això no els he afegit. El Nadal vinent et prometo un post sobre els caves dedicat a la teva persona.. Bona orgia estival!!!!