MENU

11 abril, 2013 Comentaris (0) Visualitzacions: 119 Cinema Jordi Dorca










El màrqueting de les productores i distribuïdores de cinema és efectiu i moltes vegades, com en aquest cas, pot arribar a convèncer l’espectador d’anar al cinema utilitzant un referent exitós que guardi certes semblances amb la pel·lícula que s’està promocionant. Aquesta vegada «de los productores de El secreto de sus ojos llega…» Tesis sobre un …

‘Tesis sobre un homicidio’: a mig camí de ser un ‘thriller’

El màrqueting de les productores i distribuïdores de cinema és efectiu i moltes vegades, com en aquest cas, pot arribar a convèncer l’espectador d’anar al cinema utilitzant un referent exitós que guardi certes semblances amb la pel·lícula que s’està promocionant. Aquesta vegada «de los productores de El secreto de sus ojos llega…» Tesis sobre un homicidio, el segon llargmetratge d’Hernán A. Golfrid, que només té en comú amb l’oscaritzada pel·lícula de Campanella que totes dues les podem inscriure en el gènere policíac i estan interpretades per un excel·lent Ricardo Darín. A partir d’aquí tota semblança és pura coincidència o incitació marquetiniana per aprofitar el rebuf de l’èxit de l’adaptació de la novel·la d’Eduardo Sacheri.

Roberto Bermúdez (Ricardo Darín) és un advocat i un professor universitari d’èxit que compagina la seva fama professional amb fracassos personals que el tenen abocat a la solitud, només interrompuda per aventures amb antigues i joves exalumnes. Ara li toca obrir un nou seminari a la universitat i a aquestes classes hi acudeix Gonzalo (Alberto Ammann), un alumne brillant, fill d’uns antics amics que crearà una desconfiança en el professor aguditzada quan comença a sospitar que Gonzalo és el culpable d’un assassinat comès just davant de la facultat de dret. A partir d’aquí Bermúdez s’obsessiona a demostrar la seva versió del crim i inicia un joc psicològic amb el seu alumne, que l’anirà pertorbant cada vegada més.

Ricardo Darín, com sempre impecable, dóna una gran credibilitat i versemblança al personatge, cosa que no podem dir d’un irregular i insuls Alberto Ammann, que en massa fases crea una sensació d’indiferència que aparta l’espectador de la trama.

La pel·lícula presenta elements de les novel·les policíaques angleses i conté dosisd’intriga que asseguren que la trama es desenvolupi amb cert interès per a l’espectador. Ben rodada (tot i l’abús de plans difuminats i càmeres lentes efectistes) i amb diàlegs interessants i frases brillants en alguns casos, la pel·lícula cau a partir de l’hora de metratge, quan el joc psicològic va perdent interès i la trama es torna previsible, només les aparicions de la fantàstica Calu Rivero (quin gran descobriment) li donen cert interès. Al final ens presenta un desenllaç, en teoria obert, però que tampoc és prou ambigu perquè generi un gran dubte en l’espectador.

Tesis sobre un homicidio és una pel·lícula carregada de bones intencions que malauradament es queda a mig camí. Una llàstima, perquè apuntava bones maneres.

El màrqueting de les productores i distribuïdores de cinema és efectiu i moltes vegades, com en aquest cas, pot arribar a convèncer l’espectador d’anar al cinema utilitzant un referent exitós que guardi certes semblances amb la pel·lícula que s’està promocionant. Aquesta vegada «de los productores de El secreto de sus ojos llega…» Tesis sobre un …










Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.