MENU

18 novembre, 2013 Comentaris (3) Visualitzacions: 565 Sèries Víctor Gonzàlez










Aquesta tardor Nova York és un festival de sèries. Times Square està envaït de cartells lluminosos de The walking dead, Mad men, Masters of sex o Mob city, que desplacen els típics anuncis de Coca-cola i Nike que es veien als noranta. Autobusos, metros i carrers exhibeixen una parafernàlia televisiva mai vista. L’audiovisual americà està …

Nova York, festival de sèries

Boardwalk Empire, Mad men, Masters of sex, The blacklist, the following, The walking dead, new york, ny, els bastardsAquesta tardor Nova York és un festival de sèries. Times Square està envaït de cartells lluminosos de The walking dead, Mad men, Masters of sex o Mob city, que desplacen els típics anuncis de Coca-cola i Nike que es veien als noranta. Autobusos, metros i carrers exhibeixen una parafernàlia televisiva mai vista. L’audiovisual americà està sens dubte conquerit per aquest format que ha desplaçat el tron que tenia el cinema, amb només alguns cartells que anuncien el remake de Carrie i poca cosa més. I quan penses que et pots escapar, t’adones que a Queens, Brooklyn o el Bronx segueixen aquesta febre. La demanda és simplement brutal. El present de la ficció audiovisual és definitivament serial.

Boardwalk Empire, Mad men, Masters of sex, The blacklist, the following, The walking dead, new york, ny, els bastardsManhattan és un imant per a la indústria cultural televisiva. El programa d’incentius del New York State Film Production Tax dóna crèdits anuals de fins a 420 milions de dòlars a les productores que filmin a Nova York amb un 30% del cost total dels episodis o pel·lícules que es facin a la ciutat que mai no dorm. Fins a 29 produccions televisives ja participen en el programa, entre elles America’s got talent, Boardwalk empire, The good wife, Saturday night live, 30 rock, Person of interest, Alpha house, The blacklist o Nurse Jackie.

Estabilitat i continuïtat. Això és el que ofereix la ciutat de Nova York als 130.000 professionals de l’audiovisual. Els sous van de 3.000 a 4.000 dòlars mensuals. I les ofertes sobren. L’edat d’or de la producció televisiva és ferotge i el que es pretén és robar productors i guionistes de Los Angeles per incentivar més Boardwalk Empire, Mad men, Masters of sex, The blacklist, the following, The walking dead, new york, ny, els bastardsproduccions de qualitat. Nova York ensenya amb orgull als seus turistes l’aposta pels nous continguts. Mai a la història de la ciutat s’havien produït tantes sèries com ara. De 18 a 27 d’increment només en un any i amb 16 premis Emmy el 2013 pel que s’ha fet a l’illa de Manhattan. Els encapçalaments dels diaris en van plens. Estan orgullosos de la seva ciutat i del futur per als professionals de la ficció audiovisual. El programa d’incentius, que en principi es renovava fins al 2015 s’ha estès fins al 2019. La sensació d’optimisme es nota en tots els Boardwalk Empire, Mad men, Masters of sex, The blacklist, the following, The walking dead, new york, ny, els bastardsracons de la ciutat. És ben fàcil trobar dos o tres rodatges en qualsevol carrer de Nova York en una simple passejada matinal.

I és que el mercat està que rebenta. Les peticions per tenir Netflix o Comcast han incrementat exponencialment per hordes d’espectadors interessats a seguir les seves sèries preferides per televisió per cable o internet. La pirateria és gairebé inexistent. Qui no vol pagar els 7,99$ mensuals que ofereix Netflix per entrar al seu interminable banc de novetats televisives? Allà tot funciona.

La meva pregunta és si alguna vegada nosaltres aprendrem del mercat cultural americà.  Canviaran les mentalitats dels nostres governants i empresaris algun dia? Estem tan lluny d’ells. Tan i tan lluny…

 

Aquesta tardor Nova York és un festival de sèries. Times Square està envaït de cartells lluminosos de The walking dead, Mad men, Masters of sex o Mob city, que desplacen els típics anuncis de Coca-cola i Nike que es veien als noranta. Autobusos, metros i carrers exhibeixen una parafernàlia televisiva mai vista. L’audiovisual americà està …










3 comentaris to Nova York, festival de sèries

  1. Eiga ha dit:

    Touché!! Jo vull pagar 7.99 dolars i pagar el que paguen per internet (molt menys). No vull ser pirata i ajudar a finançar/promoure la producció. Però és clar, vivim al país de l’especulació i la corrupció per antonomàsia… Bentornat del paradís.

  2. Jany ha dit:

    Cuando estuve en Chile este verano, familiares y amigos tenía en casa Netflix, una pasada!!! Es que es una fórmula segura de éxito, pelis y buenas series a bajo precio… y sí, en esto (y sólo esto) tendríamos que aprender del mercado cultural americano. No queremos fomentar las descargas ilegales ( no soy fan de la piratería) pero paso de pagar precios irrisorios por tener el canal plus o por satélite… buen artículo don Víctor !!

  3. Víctor ha dit:

    Netflix está prácitamente en todo el continente Americano y el Reino Unido. Un lujo. En Europa, el tema audiovisual de pagar por mes una tarifa plana es casi inexistente. Y si lo hay, la oferta da risa. Una pena. Esperando a que nos ponguamos las pilas…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.