El nou canal de televisió per cable de Robert Rodríguez, El Rey, acaba de llançar la segona sèrie després de l’adaptació d’Abierto hasta el amanercer. Es tracta de Matador, que gira al voltant d’un agent de la DEA que es veu obligat a infiltrar-se en un equip de futbol professional de la Soccer League. Una història aparentment atractiva, però que es queda en un simple intent. El problema és que es tracta d’una sèrie dual, en què es combina l’estil de James Bond amb les interioritats d’un equip de futbol, i no aconsegueix fer bé cap d’aquestes dues facetes. No arriba ni a la sola de les sabates de 24, per exemple, ni tampoc entra a fons en l’esport rei. Ja ho diu la dita castellana: «Aprendiz de todo, maestro de nada.»
A més hi ha un altre afegitó. Personalment, la meva set de sèries d’acció o policíaques ja està saciada de totes totes amb 24, The wire o The killing. Ja no en necessito més, perquè sé perfectament que no n’hi haurà cap més a la seva altura. Per contra, sí que m’agradaria que hi hagués algun producte futbolero a l’estil de Friday night lights, que retrata de meravella tot el que envolta el futbol americà. És cert que a Holanda ha triomfat aquest any una minisèrie de quatre capítols sobre Johan Cruyff, però amb això no n’hi ha prou. S’ha de fer un pas més endavant. És un camp immens per explorar.
Per exemple, a Matador només em van atreure les escenes de futbol. N’hi ha una de magnífica en què apareix el propietari de la Roma, James Pallota, i assegura que el mite Francesco Totti mai no jugarà a la lliga nord-americana perquè acabarà la seva carrera a la Roma. Digueu-me freak, però em va semblar prou curiós i divertit.
Per tant, des d’aquí vull fer una crida als productors televisius… Sisplau, feu una sèrie de futbol en condicions!
Doncs sí, Marc, és estrany que no se’n facin més. Se m’acut que igual pot ser una qüestió de pressupost a l’hora de recrear escenes realistes de partits.
Si et serveix d’alguna cosa, jo també vaig estar-ne buscant, de sèries de futbol per recomanar-li a un amic. El resultat va ser lamentable. En tot cas, però, ja que veig que t’interessa, te les comento per si les hi vols donar un cop d’ull:
– FDP (Inicials de Filho da puta, sèries brasilera sobre un àrbitre).
– Dream team (una britànica sobre els vestidors d’un equip i, sobretot, les dones dels futbolistes que ha tingut una certa audiència aU UK)
– Futboleras (tan sols mira el tràiler i crec que ja només amb això haurà valgut la pena el temps que has perdut llegint això que t’escric 😉
Doncs res, quedem a l’espera de que algú ens faci una mena de Any given sunday sobre futbol europeu a la tele!