MENU

23 març, 2015 Comentaris (2) Visualitzacions: 1709 Cinema Víctor Gonzàlez













Texakarna és una petita població dividida en dos estats; una part pertany a Arkansas i l’altra, a Texas. Pels amants del cinema de terror, la imatge de Texas sempre ha estat vinculada a Tobe Hooper amb La matança de Texas (1974) i Arkansas és més coneguda pel rodatge d’algunes escenes memorables d’Allò que el vent …

Benvinguts al terror de Texakarna

sundown__spanTexakarna és una petita població dividida en dos estats; una part pertany a Arkansas i l’altra, a Texas. Pels amants del cinema de terror, la imatge de Texas sempre ha estat vinculada a Tobe Hooper amb La matança de Texas (1974) i Arkansas és més coneguda pel rodatge d’algunes escenes memorables d’Allò que el vent s’endugué (1939), no gaire lluny de la ciutat de Conway, espais cinematogràfics que vaig tenir l’oportunitat de fotografiar ara fa ja més de vint anys.

Friday_the_13th_part2No he estat mai a Texakarna però m’agradaria anar-hi. Els texans saben que Tobe Hooper els ha donat la fama de l’estat on passa el film més bèstia dels anys setanta, però tenen una predilecció per una pel·lícula independent feta dos anys després, The town that dreaded sundown (1976),  molt poc coneguda al nostre país, malgrat el fet que sigui considerada el segon slasher modern després de Black Christmas (1974) i que hagi influenciat el Jason Vorhees de Divendres 13 Part 2 (1981) amb un sac sobre el rostre i el Dr. Decker de Nightbreed (1990), el gran film de Clive Baker en què David Cronenberg fa un petit i inoblidable paper.


the-town-that-dreaded-sundown-posterThe town that dreaded sundown va d’un serial killer hiperviolent anomenat El Fantasma que va terroritzar la ciutat de Texakarna a mitjans dels anys quaranta. El film es passa cada any a la ciutat, amb les corresponents protestes dels grups conservadors vinculats al Tea Party i al sector més dretà del partit republicà. Molts d’ells, sense haver-la vista, ataquen  el cartell del film original, que afirma que l’assassí —que mai es va trobar— encara es mou per Texakarna, imatge creada per Ralph McQuarrie, artista més conegut pels pòsters originals d’Encontres a la tercera fase (1977),  Battlestar Galactica (1978), Regreso al futuro (1985) i la trilogia dels primers Star Wars cinematogràfics. Poca broma.
sundown7
Aquest passat any s’ha estrenat una metaseqüela de la pel·lícula amb el mateix nom amb una interessant reescriptura del que passa als habitants de Texakarna després de veure en un drive-in el film dels setanta. Com a espectadors del terror us adonareu que la trama té suc. No hi ha còpia ni ganes de caure en els paràmetres dels típics slashers d’aquesta època. Es juga amb cinema sobre cinema prement els recursos del gènere amb pols narratiu excel·lent. Tot cau, però, a l’abisme en la resolució final, típic venint d’un director com Alfonso Gómez-Rejón, creador dels episodis de Glee menys insuportables, i director també dels American horror story més potables, si és que podem dir alguna cosa positiva d’aquestes dues sèries.

Texakarna. Un viatge bastard no aniria pas malament per arqueologia cinematogràfica. Jo sempre proposo coses vinculades a tocar els nassos als dels Tea Party. La pena és que en aquest blog ningú, absolutament ningú, m’escolta i això ja fa temps que m’ho miro amb profunda i desconsolada preocupació.

Texakarna és una petita població dividida en dos estats; una part pertany a Arkansas i l’altra, a Texas. Pels amants del cinema de terror, la imatge de Texas sempre ha estat vinculada a Tobe Hooper amb La matança de Texas (1974) i Arkansas és més coneguda pel rodatge d’algunes escenes memorables d’Allò que el vent …













2 comentaris to Benvinguts al terror de Texakarna

  1. Jordi ha dit:

    Jo sí que t’escolto amb devoció, Víctor. I ja tinc les maletes preparades per Texakarna

  2. Gior Sabir ha dit:

    Sant Martí us quedaria més a la vora. 😉