MENU

27 abril, 2015 Comentaris (3) Visualitzacions: 1964 Sèries Víctor Gonzàlez













Pels que seguiu regularitat Modern family, la sèrie de l’ABC, ja sabreu que els seus creadors han aconseguit combinar sitcom, comèdia i realitat, amb nombrosos premis, i s’han convertit en un perfecte retrat de la vida quotidiana de tres famílies al barri de  Westside, Los Angeles, i comparant-la ja amb la trencadora Soap (1977-1981), sèrie que …

'Modern family', Apple inc.

modern-family-apple-iphone-macbook-pro-ipad-critiques-cinema-pel·licules-pelis-films-series-els-bastards-criticaPels que seguiu regularitat Modern family, la sèrie de l’ABC, ja sabreu que els seus creadors han aconseguit combinar sitcom, comèdia i realitat, amb nombrosos premis, i s’han convertit en un perfecte retrat de la vida quotidiana de tres famílies al barri de  Westside, Los Angeles, i comparant-la ja amb la trencadora Soap (1977-1981), sèrie que se’n fotia dels culebrots de l’època, i que va trencar motllos, sobretot per la seva representació del sexe i infidelitats dins de l’intocable nucli familiar americà.

El dia 25 de febrer Modern family va anar més enllà acaparant totes les mirades dels crítics, analistes i bloguers de sèries televisives amb un sol episodi, Connection lost, totalment filmat sobre la pantalla d’un MacBook Pro, es va convertir —aparentment— en el product placement més descarat fet mai en una sèrie de televisió  i va deixar els espectadors amb ganes d’utilitzar el software que proporciona Apple en els seus innumerables  iPhones, iPads i portàtils.

modern-family-apple-iphone-macbook-pro-ipad-critiques-cinema-pel·licules-pelis-films-series-els-bastards-criticaEn podríem dir product placement, sí, però sempre aparent, ja que el terme no s’escau en aquest cas particular. Tots recordem l’anunci gegant de Malboro en el camió sobre el qual cau Superman a Superman II (1980) amb la imatge de la Loris Lane fumant com un carreter per exigències de Philip Morris i que va arruïnar un film excel·lent. A Regreso al futuro (1985), Nike ho va fer una mica més bé i va col·locar primers plans de les esportives de Marti McFly sobre un monopatí que lliscava sol enganxat a un vehicle i la música de Huey Lewis and the News a tot drap. Product placements, tots plegats, és clar, per crear connexions emocionals, com amb l’Aston Martin de James Bond o els Junior Mints de Seinfield, en aquest cas per televisió.

A Connection lost resulta que Apple no ha pagat ni un cèntim per l’espisodi. Els espectadors veuen com la Claire Dunphy, es comunica amb la seva família mitjançant el seu MacBook Pro mentre espera a l’aeroport de Chicago, utilitzant iMessage i FaceTime, entrant a Facebook, Instagram i Google,  i en una perfecta integració del producte en la vida familiar multipantalles de la protagonista.

modern-family-apple-iphone-macbook-pro-ipad-critiques-cinema-pel·licules-pelis-films-series-els-bastards-criticaEl creador de Modern family diu que tot li va venir quan parlava amb la seva filla per FaceTime i que després de discutir-ho amb els productors, els actors i Apple —que va acceptar de seguida, esclar— varen rodar l’episodi en només dos dies, amb un resultat més que envejable.

Jo, però, tinc els meus dubtes i prefereixo pensar que alguna mena d’influència deu haver tingut The good wife, amb el seu muntatge frenètic dels missatges i imatges dels films de l’Alicia Florrick sobre una pantalla d’Apple, que aquesta vegada sí que va deixar els diners, com ja vaig apuntar  en un article anterior.

El que no podem negar és que Modern family ha sigut la sèrie que que ha obert nous corriols en el món de la televisió. Un episodi sencer sobre una pantalla d’ordinador? No, no s’havia fet mai abans a excepció del cinema, amb Open Windows (2014).

Modern family, sempre brillant.

Pels que seguiu regularitat Modern family, la sèrie de l’ABC, ja sabreu que els seus creadors han aconseguit combinar sitcom, comèdia i realitat, amb nombrosos premis, i s’han convertit en un perfecte retrat de la vida quotidiana de tres famílies al barri de  Westside, Los Angeles, i comparant-la ja amb la trencadora Soap (1977-1981), sèrie que …













3 comentaris to 'Modern family', Apple inc.

  1. jep ha dit:

    Més product placement que ara em venen a la memòria bastarda eren a El quinto elemento, quan s’amaga darrera un anunci gegant de Macdonalds, em sembla que era Double Team, on en Vandamme tenia una lluita i utilitzava una màquina de begudes Pepsi, igual que en Cobra de Stallone amb la mateixa marca.
    Gran post, Vic, com sempre.

  2. Víctor ha dit:

    Gràcies Pep. Sí, no recordava els que tu apuntes, tot i que el de Cobra ara m´ha vingut com un flaix.

  3. Victor ha dit:

    Jep, Volia dir, el corrector….