MENU

24 gener, 2017 Comentaris tancats a ‘Ripper Street’, la gran oblidada Visualitzacions: 1200 Sèries Jep Soler

Títol


Director


Actors





En una jungla televisiva tan competitiva hi ha d’haver, obligatòriament, algunes sèries que tenen la mala sort de ser o de tornar-se invisibles. A vegades la mateixa programació tampoc hi ajuda gaire, això influeix en les audiències i si baixen es redueix l’aportació econòmica i el producte es desmillora, tot i que si hi ha una …

‘Ripper Street’, la gran oblidada

En una jungla televisiva tan competitiva hi ha d’haver, obligatòriament, algunes sèries que tenen la mala sort de ser o de tornar-se invisibles. A vegades la mateixa programació tampoc hi ajuda gaire, això influeix en les audiències i si baixen es redueix l’aportació econòmica i el producte es desmillora, tot i que si hi ha una bona història i el personal hi posa ganes es pot aguantar dignament fins al final. Es podrien anomenar algunes d’aquestes sèries, com ara Penny Dreadful o Peaky Blinders, però avui toca Ripper Street, l’exemple més clar d’això que us dic.

Ripper Street es va estrenar el 2013 per la porta gran, a BBC One. Amb un solvent planter d’actrius i actors (Matthew Macfadyen, Adam Rothenberg, MyAnna Buring i Jerome Flynn), experimentats directors (Andy Wilson, Christopher Menaul i Colm McCarthy entre d’altres, aquest darrer acaba de fer el salt al cinema amb The Girl with All the Gifts), la sèrie transcorre en una comissaria de policia que investiga els crims de Jack l’Esbudellador, mentrestant també han de resoldre altres crims del barri, alguns dels quals relacionats amb corrupció o amb els canvis tecnològics de finals del segle XIX. El triplet investigador està basat en un format clàssic: l’intel·ligent i metòdic, el brusc i forçut, i finalment el metge forense curiós que va fent evolucionar la investigació amb noves metodologies. Les dues primeres temporades, les emeses per la cadena pública britànica, van gaudir d’un pressupost elevat, i això es nota, amb girs de guió interessants i unes trames personal molt ben travades, amb misteri, acció i picades d’ullet a altres personatges contemporanis a en Jack, com per exemple l’Home Elefant, Joseph Merrick.

Tot i la qualitat de la Ripper Street i les interessants trames proposades, la sèrie no obté l’audiència adequada per mantenir el pressupost. La BBC One deixa de finançar la sèrie i Amazon es fa càrrec d’una part. La plataforma salva la sèrie però la deixa tocada de mort. Es comença a dirigir la història cap a les trames més personals i en alguns moments l’argument esdevé caòtic. Les tres darreres temporades també s’emeten en obert per la BBC Two, fet que demostra la pèrdua d’espectadors i com la releguen a un lloc que no es mereix. Aquest any s’ha acabat la cinquena i última temporada de manera brillant. Ripper Street es mereixia un final a l’alçada de la seva qualitat. Algú pot dir que cada personatge ha tingut la fi que s’esperava i, per tant, no hi ha sorpresa final ni gir de guió sorprenent. Per mi, que s’acabi de manera previsible és un homenatge a la sèrie, una coherència en la història i un respecte pels seguidors. Tot està bé quan acaba bé; això no vol dir que sigui un happy end, esclar.

En una jungla televisiva tan competitiva hi ha d’haver, obligatòriament, algunes sèries que tenen la mala sort de ser o de tornar-se invisibles. A vegades la mateixa programació tampoc hi ajuda gaire, això influeix en les audiències i si baixen es redueix l’aportació econòmica i el producte es desmillora, tot i que si hi ha una …

Títol


Director


Actors





Comments are closed.