MENU

21 desembre, 2018 Comentaris tancats a ‘The Deuce’, de NYC a LA Visualitzacions: 1346 Sèries Vador Garcia Arbós

Títol
The Deuce

Creador
David Simon, George Pelecanos i Richard Price

Actors
James Franco, Maggie Gyllenhaal, Margarita Levieva, Gbenga Akinnagbe, Dominique Fishback, Gary Carr, Lawrence Gilliard Jr., Emily Meade, Michael Rispoli, Chris Bauer, Don Harvey, David Krumholtz, Chris Coy, Natalie Paul, Pernell Walker, Method Man, Tariq Trotter, Zoe Kazan, Mustafa Shakir, Ralph Macchio




Simon i Pelecanos mostren i demostren que el Nova York que tenim idealitzat s’ha construït a base de sang, suor, mamades, trets i el sacrifici dels més desgraciats, perquè no s’han sabut adaptar als canvis.

‘The Deuce’, de NYC a LA

Acabo d’anar a l’IMDB i posar un 10 a l’emotiu darrer capítol de la segona temporada de The Deuce. I em sap greu dir-vos que no hi surten zombis. I que els superherois són gent normal. Tanmateix, hi ha bons i dolents, policies i lladres, traïcions, gent honrada i corruptes, assassinats a sang freda i crims de tota mena. És la realitat que explica la darrera obra mestra i de David Simon i George Pelecanos.

Ambientada a Nova York als anys 1970’s durant la gènesi de la indústria pornogràfica, The Deuce és un pas més després de la icònica The Wire.

La segona temporada ja és a l’altura de The Wire, però el darrer capítol té el ritme i la densitat dels grans finals de temporada de The Wire, especialment de l’últim que la cinquena, que clou la sèrie. Quanta emoció i quantes coses que explica amb una hora!

David Simon, com ho va fer Charles Dickens el XIX, relata els canvis socials, urbanístics i econòmics, en el seu cas de la ciutat de Nova York. El pas dels negocis primitius de la prostitució i els macarres dels baixos fons, fins a la indústria del porno.

Explica que un macarró no és res al costat d’un mafiós i que un mafiós no és res al costat de l’’urbanisme i de la política, en què probablement també hi intervé a una altra escala. De com el mafiós esdevé un inversor, per aconseguir, tenir i manipular el poder real.

Explica el canvi del Winston al Marlboro.

Explica en naixement del punk.

Et fa adonar que els desgraciats es xuten heroïna tallada i que la gent de pasta es carda fins al cul de cocaïna.

Emergeix el puritanisme fundacionals dels USA.

Aflora la corrupció, a tots nivells, a la policia, a la societat i a la política.

Veiem néixer el Village.

Veiem morir The Deuce.

Veiem que NYC és una ciutat trepidant, però fosca, i que paga la pena viatjar fins a la lluminosa LA.

Simon i Pelecanos mostren i demostren que el Nova York que tenim idealitzat s’ha construït a base de sang, suor, mamades, trets i el sacrifici dels més desgraciats, perquè no s’han sabut adaptar als canvis. Hi ha supervivents, però pel camí s’hi queden persones molt lluitadores i patidores i gent molt malparida, cruel i malvada.

Des d’Scorsese ningú no explicava tant bé els canvis de Nova York. Potser millor i tot. La banda sonora és excelsa; l’ambientació, brillant; el vestuari, clavat, i les interpretacions magistrals per versemblants.

Simon i Pelecanos mostren i demostren que el Nova York que tenim idealitzat s’ha construït a base de sang, suor, mamades, trets i el sacrifici dels més desgraciats, perquè no s’han sabut adaptar als canvis.

Títol
The Deuce

Creador
David Simon, George Pelecanos i Richard Price

Actors
James Franco, Maggie Gyllenhaal, Margarita Levieva, Gbenga Akinnagbe, Dominique Fishback, Gary Carr, Lawrence Gilliard Jr., Emily Meade, Michael Rispoli, Chris Bauer, Don Harvey, David Krumholtz, Chris Coy, Natalie Paul, Pernell Walker, Method Man, Tariq Trotter, Zoe Kazan, Mustafa Shakir, Ralph Macchio




Comments are closed.