Per desgràcia en els darrers temps hem viscut, més a prop de casa del que voldríem, crims irracionals, d’aquells que encara que hi donem moltes voltes no hi trobem una explicació. Mares i pares que decideixen posar fi a la vida dels seus fills i filles, alguns crims amb més crueltat que d’altres i amb una expectació pública fora de lloc. Els mitjans i les mirades se centren en aquests delictes perquè els considerem inhumans en la seva màxima expressió. Quan hi busquem una explicació tendim a relacionar-ho amb alguna malaltia mental, perquè d’aquesta manera ens tranquil·litza, perquè així només si hi ha un trastorn el crim pot succeir, que les persones que es consideren sanes mai ho farien. S’han estudiat moltes raons per les quals uns pares podrien decidir matar als seus fills, per fer patir a la parella, per protegir els fills d’un món insuportable, per alliberar-los de la càrrega de viure sense ells, etc. El panorama audiovisual ho ha representat amb films com A Perdre la Raison (Joachim Lafosse) una història terrible que explica un procés de depressió major, El Hundimiento (Olivier Hirschbiegel) on veiem a la dona de Joseph Goebbles sacrificar els fills perquè no visquin envoltats de comunistes, o a la nova mini sèrie britànica Deadwater Fell (Lynsey Miller), de la que parlem avui.
Sabeu la predilecció que tenim per les sèries britàniques, perquè estan ben fetes, plantejades, interpretades i explicades. Si a més hi sumem que el protagonista és David Tennant ja ho tenim tot. Quatre capítols espectaculars que ens deixaran enganxats a la butaca. Només destacaré dues coses, per fer-vos venir ganes de mirar-la, l’argument i la imaginació. L’argument: després d’una festa local amb la majoria de veïns d’un petit poble, mentre tothom està dormint s’origina un incendi en unes de les cases del barri. Els veïns comencen a apagar-lo mentre intenten rescatar a la família, formada pel pare, metge del poble, la mare, amb un passat depressió, i les tres filles. En el rescat veiem com l’habitació de les nenes està tancada per fora i elles mortes a l’interior. Algú les ha assassinat, juntament amb els pares. Tot indica que la mare els ha matat i s’ha suïcidat.
La part imaginativa la posem nosaltres, els espectadors. Amb això juga la sèrie, a cada capítol hem d’interpretar algunes de les informacions que ens donen, a vegades ens semblarà que anem per bon camí, que les nostres teories imaginades són certes. A poc a poc ens adonarem que el joc va canviant i el guió ens porta per camins més enrevessats o més senzills dels que pensàvem. Acompanyen a Tennant cares conegudes com a Cush Jumbo, Luca de The Good Fight, Matthew McNulty, The Terror, i Ane Madeley, Patrick Melrose.