INTRODUCCIÓ:
Amb una premissa resumida en l’estada en un ascensor, SUPERHOT és un joc de trets en primera persona on el temps només es mou quan tu et mous. A partir d’aquesta es desenvolupa una de les experiències més interessants que un jugador pot arribar a tenir.
PRESENTACIÓ: 8,5
SUPERHOT és únic en la seva presentació. Els jugadors es veuen llançats a un tiroteig en un món poligonal, cristal·lí i d’alts contrastos després d’haver passat els primers minuts de l’experiència en un menú d’ordinador arcaic. El joc explota al màxim el seu simplisme per enganxar en els primers minuts, i des d’allà no deixa anar fins al final.
HISTÒRIA: 8
SUPERHOT no necessita història, i tot hi això s’esforça a tenir-ne, aconseguint despertar emocions que normalment no serien sinònimes d’una experiència catàrquica com és la d’un joc del seu tipus. La història del joc és extremadament “meta”, reconeixent-se a si mateix com a un videojoc, però en un context diferent del nostre dia a dia. La història justifica l’aparent simplicitat de la jugabilitat i dóna context i riquesa a l’experiència del jugador.
La història es veu a través de converses per ordinador que tenim “nosaltres” amb altres persones del món en els moments entre els nivells i ens és dictada pel mateix narrador omniscient que ens empeny endavant i ens omple la pantalla de missatge durant els tiroteigs.
JUGABILITAT: 9,5
El centre de l’experiència SUPERHOT, la jugabilitat, resumida en “el temps només es mou quan tu et mous” és excepcional. L’experiència es forma per una sèrie de nivells en els quals es posa al jugador en tiroteigs en llocs aparentment arbitraris. El jugador sempre es troba superat en número i en armament, tenint a la seva disposició qualsevol cosa que pugui trobar a terra, les armes dels oponents i la capacitat de fer passar el temps només quan ell es mou. Les baralles, més que escenes d’acció planificades són puzles, on el jugador ha de recollir informació del nivell, idear rutes i executar a tots els seus oponents. Això es fa a través d’un procés de prova i error, que podria fer-se esgotador si el joc no gaudís d’un ritme frenètic, un botó designat per tornar a començar el nivell en qualsevol moment i cap mena de pausa quan es mor. Tant els enemics com el jugador moren d’un cop i els nivells solen ser curts. Quan el jugador es passa el nivell el joc li regala un moment de pausa en el que es pot gaudir d’una repetició de la massacre que acaba de dur a terme, aquest cop, amb el pas del temps normal.
CONCLUSIÓ: 9
SUPERHOT és el joc de trets més innovador que he provat en anys, amb una simplicitat preciosa i una fluïdesa i sensació de joc perfecte. És, més que un joc, una experiència que per desgràcia és extremadament curta: el joc com a màxim dura de 2 a 3 hores, encara que això no és un problema ja que no només és barat de base sinó que sovint està en oferta . De fet, s’ha obtingut per 2 euros. En general és una llàstima, tot i això potser és la seva durada el que fa l’experiència tan refrescant i catàrtica.
Per publicar un comentari heu de iniciar sessió.