MENU

4 juliol, 2020 Comentaris (0) Visualitzacions: 271 Videojocs Ponç Trillas (Loran Gris)

Títol
Gloowood

Companyia
New Blood Interactive

Any de llançament
Pròximament

Disponible per
PC (Steam)

En resum, la demo de Gloomwood apunta bé i apunta alt. Resulta curiosament refrescant veure idees velles represes avui dia després de tot el que s’ha après i millorat, i és encoratjador veure-ho fet amb tant de cor i tan bé.

‘Gloomwood’: La demo que reviu un gènere

INTRODUCCIÓ

Trencar l’horari habitual de “un article cada dos dissabtes” no és una cosa que passi sovint, però em veig obligat a irrompre en la secció de videojocs dels bastards a destemps en nom de la demo que ha irromput en la meva llista de videojocs més anticipats. Gloomwood, desenvolupat per Dillon Rogers i David Szymansky ens va delectar la setmana passada amb una demo jugable. Aquesta joia d’aproximadament una hora de durada ens presenta amb potencial per reviure l’esperit de la saga Thief.

 

Com que aquest article gira al voltant d’una demo jugable de curta durada, no hi haurà nota per a la mateixa, ja que és només una demo i actua com a tanteig per presentar com serà el producte final. Dit això, amb aquest escrit busco cridar l’atenció sobre el videojoc perquè els desenvolupadors comptin amb més suport i crítiques constructives.

 

PRESENTACIÓ

Fa falta cridar l’atenció sobre l’elefant de l’habitació, l’aspecte de Gloomwood. Amb un estil “low poly” que emula els videojocs retro de principis dels 2000, Gloomwood no trencarà cap record de fidelitat gràfica, tot i això, gràcies a una direcció artística estel·lar i una il·luminació i efectes de partícules moderns el joc presenta una imatge que tot i no ser per tothom té una bellesa particular. A més, com a extra, la companyia que s’encarrega del projecte, New Blood Interactive, és ja experta en crear videojocs “low poly” capaços de grans espectacles visuals propis dels videojocs moderns.

 

 

HISTÒRIA

La història en la demo es presenta en forma d’unes poques cartes que podem llegir i la ciutat mateixa. Prenent notes del disseny argumental, els desenvolupadors han construït un primer nivell que explica una història a través de l’estat en el qual trobem els edificis, els carrers i les clavegueres. La premissa d’arribar a la mansió és competent però res de l’altre mon,  però l’estat de la ciutat i la informació que ens donen genera molta intriga per saber com s’ha arribat a aquesta situació i qui o que n’és responsable.

JUGABILITAT

En la introducció parlo de la saga de videojocs clàssics Thief, que resulta ser la inspiració més gran en la que es basen els desenvolupadors. Gloomwood es presenta com un joc de supervivència i terror de sigil on el combat és un últim recurs.

D’entrada, hi ha diversos nivells de dificultat, personalment recomanaria començar amb el segon o el tercer començant des de dalt, depenent de lo valent que se senti el jugador. Aquests nivells de dificultat no només afecten el mal i vida dels enemics sinó que canvia la quantitat d’oponents i recursos que trobarem. En la demo es poden utilitzar diverses armes i estratègies per progressar i els nivells estan dissenyats amb la llibertat del jugador en ment, ja que l’enginy és l’única cosa amb la qual un pot comptar quan és superat amb número i potència de foc.

 

Els carrers de Gloomwood són opressius i l’estel·lar disseny de so del joc manté al límit de la cadira en tot moment, sobretot en la secció de les clavegueres. El joc recompensa l’exploració i l’enginy, no només pel que fa a sortir més o menys airós d’un enfrontament, sinó en la troballa de recursos extra i secrets.

 

CONCLUSIÓ

En resum, la demo de Gloomwood apunta bé i apunta alt. Resulta curiosament refrescant veure idees velles represes avui dia després de tot el que s’ha après i millorat, i és encoratjador veure-ho fet amb tant de cor i tan bé. Gloomwood em tindrà al límit de la cadira amb cada nova notícia i és un joc que espero amb ganes. Proveu la demo, que us demostri del que és capaç, i quan acabeu, si us ha agradat, recordeu afegir a Gloomwood a la vostra llista de desitjats.

En resum, la demo de Gloomwood apunta bé i apunta alt. Resulta curiosament refrescant veure idees velles represes avui dia després de tot el que s’ha après i millorat, i és encoratjador veure-ho fet amb tant de cor i tan bé.

Títol
Gloowood

Companyia
New Blood Interactive

Any de llançament
Pròximament

Disponible per
PC (Steam)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.