MENU

5 setembre, 2020 Comentaris (0) Visualitzacions: 160 Videojocs Ponç Trillas (Loran Gris)

Nom
SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE

Companyia
SUPERHOT Team

Any de llançament
16 de juliol de 2020

Disponible per
PC

En conclusió, SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE, és el que els amants de la jugabilitat del primer volíem, però només això.

Puntuació

8,5

SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE “més”

INTRODUCCIÓ:

SUPERHOT deixa un buit en tot jugador amb què ressoni quan acaba. Després de 2 a 3 hores de catarsi poligonal els jugadors s’han d’enfrontar amb el final d’una experiència que tot i memorable, és curta i poc repetible.

Com sabent-ho, l’equip de SUPERHOT ens regala (en el sentit més literal de la paraula) una seqüela que aspira a oferir la mateixa jugabilitat espectacular amb la re-jugabilitat en ment. Però fins a quin punt funcionava SUPERHOT gràcies a la seva curta durada i com aconseguirà l’equip no fer repetitiu el bucle en el temps que és la jugabilitat de SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE ?

PRESENTACIÓ: 8

SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE es presenta com una seqüela directa de l’anterior, començant amb la mateixa mala llet amb què acabava la primera entrega. Això permet que jugar-los seguits sigui una experiència molt més lligada, però perd punts de subtilesa, ja que tot hi l’acció trepidant amb la comença SUPERHOT, es pren el seu temps per adaptar al jugador a l’Statu quo que el mateix joc trencarà en el seu clímax.
Aquesta segona entrega malgasta poc temps en marejar al jugador i l’introdueix ràpidament al que serà el bucle jugable, un procés de repetició de massacre indiscriminada amb la qual el protagonista s’entretindrà.

HISTÒRIA: –

La pèrdua del factor de xoc i la nova organització no lineal de la jugabilitat castiguen la ja petita part que la història jugava en el primer joc. Això sembla ser admès per la mateixa entitat omniscient que ens donava ordres en el primer joc, que es desentén del bucle de violència en el que ens llancem nosaltres mateixos. Per una banda, això reforça els temes ja intrínsecs en la saga (la persecució de la violència com a entreteniment i la cerca desesperada pel control) però també fa desaparèixer la història del bucle jugable.

El jugador podrà trobar missatges críptics amb els quals es podrà anar formant la història, que gira sobretot al voltant de la psicologia del protagonista i la seva relació amb la veu omniscient. No es la millor manera de seguir una narrativa però actua com a objectiu per als que vulguin anar més enllà que la jugabilitat bàsica del bucle.

La història no serà comptada per a la puntuació d’aquest producte.

JUGABILITAT: 9

Aquí estem altre cop, buscant més, i més és el que aconseguirem. SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE es presenta com un Rogue-Like en el qual anirem fent assalts a col·leccions de nivells generats de manera aleatoria en ordre aleatori. En aquests nuclis de dades on anirem jugant aconseguirem hacks, que a la pràctica ens donen poders. Els hacks es desbloquegen segons es van netejant nuclis de dades i van des de tenir més vides a bales que penetren objectes o reboten en les superfícies.

Aquesta varietat de poders més l’aleatorietat de cada partida, junt amb enemics nous i petites millores a les mecàniques ens presenten un bucle jugable entretingut i quasi infinit. La jugabilitat presenta una millora sobre l’antecessor, però la nova filosofia de joc permet veure més clarament petites esquerdes en el joc. La falta de música per exemple, era atmosfèrica en el primer joc, però en aquest, més arcade, es fa enyorar quan només sona en una variació de mapa, la discoteca, on demostra que és una inclusió espectacular. La resta de problemes són mínims, però s’acumulen. Quan el jugador perd una vida no passa gran cosa, de manera que un pot perdre una vida sense veure-ho i hi ha alguns poders que són més perillosos que no pas res, com per exemple el que transforma tots els objectes que el jugador llança en granades. En general la jugabilitat fa tants passos endavant com endarrere, però això es veu truncat per la nova re-jugabilitat, tan difícil d’aconseguir en el joc original.

CONCLUSIÓ:

En conclusió, SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE, és el que els amants de la jugabilitat del primer volíem, però només això. Un cop perdut el factor de xoc del primer joc aquest segon perd una mica de valor artístic, a canvi de ser un producte més rejugable. Cal destacar que ha estat donat de manera gratuïta a tots aquells que tinguessin el joc original a Steam, així que per la majoria és una actualització enorme i benvinguda, per què queixar-nos doncs? Volíem MÉS i ho hem obtingut.

Puntuacio

8,5

En conclusió, SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE, és el que els amants de la jugabilitat del primer volíem, però només això.

Nom
SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE

Companyia
SUPERHOT Team

Any de llançament
16 de juliol de 2020

Disponible per
PC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.