MENU

2 gener, 2021 Comentaris (0) Visualitzacions: 661 Videojocs Ponç Trillas (Loran Gris)

Títol
Star Wars: Republic Commando

Companyia
LucasArts

Any de llançament
28 de febrer de 2005

Disponible per
Xbox i Pc

Star Wars: Republic Commando és una joia de fa molt de temps en una galàxia molt, molt llunyana. Presenta un Star Wars diferent i familiar a la vegada i dona una jugabilitat única.

Puntuació

8

STAR WARS: REPUBLIC COMMANDO “El costat fosc de LucasArts”

INTROCUCCIÓ:

Avui donem un cop d’ull a un dels membres de la vella guàrdia de LucasArts. Abans dels temps foscos, abans del domini d’Electronic Arts sobre els videojocs de Star Wars. El titular és Star Wars: Republic Commando, poseu-vos els cascs soldats.

Publicat el febrer de 2005 en la Xbox original i Windows, Star Wars: Republic Commando oferia una experiència mai viscuda en aquella galàxia tan llunyana. En ella, prendrem el control del capità d’un esquadró de soldats d’elit en un joc de trets en primera persona tàctic. A través d’ell, els seus companys i les missions que compleixen al llarg de les Guerres Clon, veurem un costat de la guerra i de Star Wars completament nou.

PROBLEMES TÈCNICS I LES SEVES SOLUCIONS:

Star Wars: Republic Commando té els seus anys i és un port directe des de consola, així que ha arrossegat problemes tècnics. En els menús el ratolí fa el salt a la velocitat llum i és difícil de controlar, canviar la sensibilitat no afecta aquest error, però només afecta als menús, així que no té efecte en la jugabilitat. Per altra banda, el joc, sent vell com és, no dona suport a resolucions actuals, gràcies a la força, això es pot solucionar amb un fitxer creat per la comunitat. És perfectament segur (en dono fe) i és fàcil d’instal·lar, us deixo el link aquí.

https://github.com/Leon280698/CT/releases

 

PRESENTACIÓ: 8

Comencem pel principi, el menú i la seva música. Els videojocs de Star Wars han tingut sempre per costum no ser gaire originals amb la seva banda sonora. La tendència sempre ha estat saquejar els arxius de John Williams i enganxar-ho en el joc. No és el cas de Republic Commando, que tot i que utilitza la banda sonora original de Star Wars en alguns moments, sol utilitzar la seva pròpia, que és espectacular.

El joc ens llança al principi en un muntatge de la nostra educació, se’ns parla de què som superiors als nostres germans clons i se’ns presenta el nostre esquadró. Tot seguit se’ns llança al primer dia de les Guerres Clon, en la nostra primera missió, és una presentació breu, intensa i pertinent.

Cal destacar que si, el joc és de 2005 i es veu com a tal, però la feina feta en els models dels enemics, el disseny dels escenaris i l’aparença general de tot el que ens trobem és excel·lent. El videojoc ens aconsegueix presentar amb èxit una galàxia molt més bruta, violenta i visceral que segueix sent fidel a l’univers de Star Wars.

 

HISTÒRIA: 7

Abans que qualsevol altra cosa, Republic Commando és un joc de Star Wars, així que fa falta estar un xic familiaritzat amb l’univers, concretament les preqüeles. No fa falta saber-s’ho tot, però les pel·lícules donen context al conflicte que es veu en el videojoc, les Guerres Clon. Sense cap coneixement anterior, el jugador s’estarà preguntant constantment perquè lluita. Dit això, si es coneix un mínim de Star Wars, prepareu-vos, que us haureu d’embrutar les mans.

Les Guerres Clon han començat i la galàxia està en caos, tu ets Delta 38, el capità d’un esquadró d’elit de la República. Junt amb els teus tres companys, Scorch, Fixer i Sev dureu a terme missions secretes per inclinar la balança del conflicte galàctic.  Encara que l’exèrcit de la República estigui format per clons d’un mateix subjecte, diferents experiències i mentors han dotat a cadascun dels teus companys de personalitat pròpia. Les seves converses i comentaris donen vida a la narrativa i et fan sentir com a més que un esquadró, sou germans.

Tot i l’èxit narratiu que suposa l’esquadró, la història és curta i la qualitat narrativa de les missions varia. El joc està estructurat en tres capítols, que cobreixen tres grans operacions dutes a terme per l’esquadró Delta durant la guerra. No vull entrar en terreny d’espòilers, però el resum seria que el joc fa un bon enlairament, arriba a nivells de qualitat estratosfèrica i té un aterratge complicat. En general, sembla que l’última operació, tot i correcte, va ser feta a correcuita per promocionar l’Episodi III: La Venjança dels Sith. Tot i això, no és suficient per arruïnar l’experiència, és una missió acceptable, simplement té fissures que no són presents en la resta del joc.

 

JUGABILITAT: 8,5

Arribem al quid de la qüestió, la jugabilitat de Republic Commando. Com he dit a la introducció, aquest és un videojoc de trets en primera persona tàctic amb mecàniques d’esquadra. Aquest subgènere de subgènere ja és difícil de veure per si sol, i més en un joc de Star Wars.

Com a membre d’un esquadró d’elit, els teus companys són la teva millor arma. Si, és cert que tens un arsenal respectable a la teva disposició, però les posicions, formacions i objectius que determines pels membres del teu esquadró és el que decidirà la majoria d’enfrontaments. Els controls no són complicats i el joc et reuneix amb els teus companys un a un perquè tinguis temps per adaptar-te a les mecàniques de comandament. No només són lluitadors competents, sinó que prenen la iniciativa si no se’ls hi dona ordres i són capaços de reviure’t si caus malferit.

 

Tot i la destresa dels teus companys tu ets el jugador principal, així que el joc et dona joguets especials només per a tu. A part de la teva pistola, rifle i modificacions pel mateix, pots portar fins a una arma especial. La sensació general de disparar és bona, tot i que al rifle base i a la pistola els hi falta un xic d’impacte la resta d’armes es fan sentir com bèsties. A part, el joc ja et dona moments per lluir-te, en els quals se’t separa de l’esquadró i se’t fa sentir que tot i sol, els enemics han d’aprendre que ets més aterridor que ells.

No és tot positiu, per descomptat, tot i que les queixes són més aviat detalls que no m’acaben de convèncer. Es presenta als teus companys com a especialistes en els seus camps, Scorch és l’expert en demolicions, Fixer és l’expert hacker i Sev és l’expert en fer por a tothom. Tot i això, cap fa res millor que l’altre quan se’ls estaciona en els llocs en què despuntarien. És comprensible, potser seria molt difícil coordinar on va qui, però aquí mirem de ser primmirats. A part, com he mencionat a la secció d’història, el terç final del joc pateix una mica, cosa que també es veu en la jugabilitat. A l’última secció falta una mica d’originalitat dels enemics i és on he vist més bugs, tot i que cap gaire gros.

 

CONCLUSIÓ: 8

En resum, Star Wars: Republic Commando és una joia de fa molt de temps en una galàxia molt, molt llunyana. Presenta un Star Wars diferent i familiar a la vegada i dona una jugabilitat única. És una llàstima que no hagi rebut el mateix amor per part dels fans que altres jocs de la vella LucasArts al llarg dels anys, però mereix ser recordat. A part, està tirat de preu i sol ser posat en oferta sovint, tot i que cal recordar els problemes tècnics que li ha provocat l’edat. En general, ha estat un plaer servir amb els germans de l’Esquadró Delta.

 

 

Puntuacio

8

Star Wars: Republic Commando és una joia de fa molt de temps en una galàxia molt, molt llunyana. Presenta un Star Wars diferent i familiar a la vegada i dona una jugabilitat única.

Títol
Star Wars: Republic Commando

Companyia
LucasArts

Any de llançament
28 de febrer de 2005

Disponible per
Xbox i Pc

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.